Trip 1, Les Appeaux, Bussière-Galant, Frankrijk

24 juli 2022 - Bussière-Galant, Frankrijk

Start roadtrip 24 juli 2022 5.45 uur.

Op weg naar huisje 1, een houten hut in Frankrijk.

Een trip van ongeveer 869 km volgens google, ondanks de drukte bij Parijs kwamen zelfs te vroeg aan, we mochten pas vanaf 15.00 uur in het huisje, dus nog even de buurt verkent, tot grote ergernis van Doortje. We waren aangenaam verrast door het paradijsje waar deze mensen (zelf op vakantie) wonen. Wat een prachtige houten hut hebben zij, wij sliepen in een mini-variant. Wel wat krap voor 4, ideaal voor 2 personen. Erg leuk dat het huisje aan de wei staat waar 2 pony's en wat geitjes rondlopen. De pony's zijn lekker verwend door de meiden. Ook 2 huiskatten dartelden rond, een ervan kwam knuffels halen. Later kwam de moeder van de verhuurster even langs en had een hond bij. We hadden 2 overnachtingen zondag 24 juli + maandag 25 juli. We zijn diezelfde dag nog even lekker gaan zwemmen bij de Hermelijn, een recreatiepark in de buurt. In de avond hadden we een wandelinge gemaakt door de buurt. En waar Edje gaat, gaat de hangmat mee ;-)

Maandag zijn we er gaan ziplinen, vet hoog en spannend voor Doortje en Hanneke, maar toch gedaan. 2 x zelfs. En hebben we 12 km gefietst met een soort karretje over een oude treinrails, was grappig in het begin, vooral toen de meiden fietsten en wij lekker met de pootjes omhoog zaten ;-p Maar niet beseffende dat toen wij aan de beurt waren het bergop ging en het zwaarder was dan gedacht door de heuvels en de temperatuur, pff, we hebben ons rot getrapt... Ja en toen lachten de meiden ons uit. Megje was wisselomzetter ;-)

We zagen zelfs nog een hert in de tuin lopen, jammer dat je het met de camera van de telefoon niet fatsoenlijk kan fotograferen. Later hadden we regen, we gingen vroeg naar bed en vroeg er weer uit (4.00 uur) en op naar Spanje. Toen we net onderweg waren stak er een Hinde met haar kalfje over, prachtig om te zien.