Trip 2, Aldeadávila de la Ribera, Spanje

26 juli 2022 - Aldeadávila de la Ribera, Spanje

Onderweg van Frankrijk naar Spanje veel zonnebloemvelden gezien, maar dan in Spanje, terwijl ik altijd dacht dat Frankrijk daar om bekend stond. Deze reis was ongeveer 1000 km. Op het einde nog een kleine omweg gemaakt omdat Edwin het stuwmeer wilde bekijken in Vilar del Buey.

We moesten de sleutel ophalen in een hotel, de mensen daar spreken geen Engels en wij geen Spaans, dus dat was hilarisch. Uiteindelijk toch gekregen. Het huisje lag in een soort parkje met in totaal 4 huisjes en een zwembad. Ook weer een houten hut, soort tuinhuis met veranda, maar wel met 2 slaapkamers, een badkamertje, woonkamer en keukentje. Beetje krakkemikkig, had het handvat van de deur in mijn handen, haha en het rook naar sigarettenrook. Verder prima vertoeven en met airco!

Het was echt in een armoedig dorp waar de tijd stilgestaan leek te hebben. Zuipende kerels, werkende vrouwen en veel oude mensen zittend voor hun huizen (of wat daarvan over is), veel armoe en voelde niet echt veilig. Uiteten hier was een NO-GO, nog een half uur verder gereden daarvoor, maar was ook dramatisch, bah. Doortje moest er zelfs van huilen en ik heb mijn eten terug gegeven en dat doe ik niet gauw.

Prachtige plekken gezien, mooie natuur en bij een paradijsje uitgekomen om te zwemmen, leuk dat ze hier siësta's doen, dan kunnen die gekke Hollanders in de zon liggen. Maar wel voor ons alleen :-) Heerlijk! We hebben ook een sup gehuurd, dat was de eerste keer, leuk om te doen. Ed had er natuurlijk alweer bijna een gekocht.