Welkom op de reisblog van de familie Moorren!

23 juli 2022 - Eindhoven, Nederland

De planning was om zomervakantie 2022 in Italië door te brengen samen met Marieke, Niels en de kinderen. We hadden al een camping geboekt aan het Idromeer. Maar de plannen veranderden omdat Marieke en Niels totaal onverwachts een puppy aanschafte, Billy. Wij hadden niet echt een goed gevoel bij de camping omdat we geen plek konden reserveren, dus een goede reden om te annuleren.
Maar wat dan? Ik dacht om naar Portugal te vliegen. Gecheckt of het appartement van Gerry vrij zou zijn en dat was, dus dat zat goed. Maar de vliegtickets dat was een ander verhaal, megaduur om met zijn vieren te vliegen, met alles erop en eraan zou ik meer dan 3000 euro kwijt geweest zijn en dan moet je nog een auto huren. En met het gedoe op de vliegvelden momenteel, daar hadden we geen zin in. Maar rijden is wel heeeel ver en Doortje haat het om in de auto te zitten. Toen hadden we het volgende bedacht, we gaan naar Portugal in etappes. Edje en ik hebben een paar avonden naar huisjes gezocht via airbnb. Frankrijk - Spanje - appartement Gerry - Noord-Portugal - Frankrijk. Met een onze mercedes die 1 op 10 rijdt, de hoge benzineprijzen en de tolwegen nog niet echt goedkoop, maar wel goedkoper dan vliegen. Rustgevende Bachdruppels gekocht en van de homeopatische arts reispilletjes gekregen en gaan! (Werkte super, sliep zowat de hele weg :-))

Megje heeft Knokke nog onveilig gemaakt met haar vriendinnen en kwam een halve dag voor vertrek thuis.

Roos gaat 2 weken met Owen, zijn ouders en grootouders mee naar een huis in Frankrijk, Gîte au Pays des Lavandes. En past de laatste week als wij nog weg zijn in ons huis op Oscar.

2 weken voor vertrek, 10 juli, was Oscar er tussenuit gepeerd naar het park en had feest, want er waren weer heel wat bbq's geweest en de vuilnis lag verspreid door het hele park. We zijn hem een uur kwijt geweest. 2 dagen later lag de trap en de huiskamer vol kots en stront en konden we weer naar de dierenarts. Spuitje en aankijken, op echo en röntgenfoto niets te zien. Wel vocht in dikke darm, wat daar niet thuishoort. Ging slechter, toch maar weer opengemaakt (13 juli), want darmen lagen stil. Vermoeden was dat de pancreas een reactie gaf van iets wat hij gegeten heeft wat absoluut niet voor een hond bestemd is, dat kan organen stilleggen. Gelukkig deed hij het erna weer en konden we hem naar pap en mam brengen op 22 juli. Dat beest bezorgd ons nog eens een beroerte. Ook niet echt fijn deze kostenpost voor de vakantie...

1. Reislogger:
    4 augustus 2022
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Wiel Franssen:
    Gaat prima met den Oscar👍